przejdź do treści strony kontakt
strona główna 501 936 975 menu wyszukiwarka

Podstawy pozycjonowania – optymalizacja strony pod SEO

OGłOSZENIA

materiał partnera
2019-09-30 15:21
225

 

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, nie jest możliwe bez odpowiedniej optymalizacji pod względem jej odbierania przez przeglądarkę internetową. Zdarza się, że już samo poprawienie błędów związanych z SEO na stronie, w dużym stopniu podwyższa pozycję strony, dlatego zawsze warto rozpoczynać pozycjonowanie od tego.

Co to SEO?

SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization, czyli optymalizacji strony internetowych pod wyszukiwarki. Najważniejsze jest zrozumienie, że nie jest to jedna czynność, a proces, który obejmuje liczne działania ukierunkowane na stworzenie strony, która dobrze prezentuje się dla przeglądarek. Jednym z głównych czynników wpływających na optymalizację strony, jest znajdująca się na nich treść. Innymi istotnymi czynnikami są zachowania internautów po wejściu na stronę oraz autorytet witryny.

Jak wygląda treść zoptymalizowana pod SEO?

Największy wpływ na pozycjonowanie stron internetowych ma treść, czyli m.in. opisy i artykuły. Powinny być one przygotowane zgodnie z wytycznymi, które są najlepiej oceniane przez przeglądarkę Google. Przede wszystkim powinny być one obszerne, czyli wyczerpywać omawiany temat. Aby artykuł był atrakcyjny zarówno dla przeglądarki, jak i użytkownika musi dostarczać wartościową treść. Idealną sytuacją jest przekazanie w pojedynczym artykule wszystkiego, co może szukać internauta. Bardzo istotna jest również oryginalność publikowanych treści. Ewentualne kopiowanie opisu lub artykułu (nawet z miejsca, które na to pozwala np. strony producenta), może spowodować, że strona będzie słabiej indeksowana przez boty Google.

Słowa kluczowe a optymalizacja

Przygotowanie opisów i artykułów, które pozwolą stronie na osiągniecie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, nie jest możliwe bez znalezienia, a następnie odpowiedniego wykorzystania słów kluczowych. Powinny być one umiejętnie rozmieszczone w nagłówkach oraz akapitach tekstu. W znalezieniu najbardziej pasujących dla danej tematyki strony i branży słów kluczowych mogą pomóc darmowe lub płatne narzędzia. Ważne jest jednak wystrzeganie się sztucznego używania słów kluczowych, ponieważ tekst stanie się bezwartościowy dla użytkownika, a w najgorszej sytuacji - spowoduje nawet nałożenie kary przez Google.

Metadane i grafiki

Nieodłącznym elementem optymalizacji SEO jest zadbanie o meta title oraz meta description każdej wyświetlanej w przeglądarce strony. Powinny się one mieścić w odpowiednim zakresie znaków oraz zawierać najważniejsze informacje skłaniające internautów do odwiedzenia strony. Dobrym rozwiązaniem jest także umieszczenie w nich słów kluczowych i call to action. Grafiki są z kolei elementem stron zwiększającym ich atrakcyjność. Mało kto pamięta jednak o tym, jak istotne jest ich podpisanie oraz ustawienie odpowiedniego wymiaru.

Responsywność na urządzeniach mobilnych

Z internetu korzystamy dziś częściej z urządzeń mobilnych niż z komputera, dlatego skuteczne pozycjonowanie jest niemożliwe bez optymalizacji strony względem jej działania na telefonach i tabletach. Konieczne jest zadbanie o to, aby strony otwierały się na nich w odpowiednim formacie oraz działały wystarczająco szybko, aby móc z nich swobodnie korzystać.

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x